Välkommen hit till mig!

måndag 31 augusti 2015

Dukar i massor

Jag har haft lite pippi på dukar i sommar. Det är en sån där enkel virkning man kan ta med sig vart man än ska och så blir det ju fint hemma också. Jag grejar med många färger, mandala-mönster, översätter engelska mönster och provar på att göra egna mönster. Mycket provvirkning blir det, men när det regnar ute så gör det ju inte så mycket. Den rosa duken med turkos mittcirkel på bilden är en av de dukar som jag sparade för att jag gillade kombon mönster/garn. Den har jag virkat flera av och använt till det lilla hallbordet med ljusstakar på. Nästa duk ska vara till vårt nyrenoverade gästrum och den går i samma färgskala, men den gör jag utifrån ett engelskt mönster som jag översätter. Lite mer jobb, men fin kommer den att bli. Jag har också bestämt mig för att prova att göra Bautavitch stora japanska blomma som duk till gästrummet.
Under tiden jobbar jag på med lite små sidoprojekt också. De små blommorna som skymtar tillsammans med garnnystanen i påsen är ett sånt. Mer om dom i kommande inlägg.
Pyssla på!

Inga kommentarer: